Blogger Backgrounds

Tuesday 26 March 2013

CerItANya CenTu lah -.-

~ Allah takkan menguji kita dgn hal yang kita tak mampu. Allah tak ambil sesuatu yang kita sayang melainkan dgn menggantikannya dgn sesuatu yg lebih baik~
Yup, keep believe in Him. Allahu Akbar

2012… dia, dia dan dia tapi semua tu kenangan. Dah jadi sejarah pown. So tolonglah jangan ulang ! tanak kecewa lagi. Tanak menangis lagi. Tanak frust tertonggeng2 lagi . huhuhu . penat tahu tak nk bangun dari semua nie. Tapi Alhamdulillah Allah sentiasa tunjukkan jalanNya.

Tahun ni, Dia uji dengan hal yang lain pulak. Indah rasa bila disayangi. Manis mengalahkan gula. Takot I tau. Nanti kena kencing manis cenna ?
Semua orang cakap sayang tapi macam melayang- layang ja. mana bukti sayang tu ? tak pernah nampak pon ! tau la aku rabun tapi takda lah terok sangat. Setakat mulut ja dok cakap sayang tu, simpan je la . aku pun boleh . malas nk take serious . cukup-cukuplah ye .

Ya Allah, semoga aku cukup kuat utk hadapi segalanya. Jangan kau izinkan aku rebah lagi. Allah uji aku dgn kemanisan dunia. Sumpah tak tipu, sapa tak suka bila disayangi kan? I know, once I am too happy, i’ll be sad again . Allah hadirkan dia. Ya awak la. Krek3, awak ye . funny pulak bunyinya. Tahan gelak sat naa. Hmm, ta tau la kenapa mesti dia ? awak cuba untuk ada dlm hidup budak senget ni . indah hari- hari yg berlangsung bila dgn dia membuatkan aku rasa takot. Takot sangat kalau hanyut . takot those nightmare happen ! alah, yg macam dlm novel tuh . dipermainkan. Segalanya Cuma lakonan . they all fake ! tapi bila ada di antara meke yg mula dekat dengan aku termasuk dia, aku rasa aku salah tapi sikit je la.  Bukan bley caya sangat. Ntah2, saja ja dok berlakon baik punya depan aku tapi belakang hampeh . baiklah, not all of them fake . ada ja yg baik tapi susah nak jumpa yang baik tu . well, they are good actors kan. tapi BFF tak macam tu pon. BFF okay. Selalu cuba jaga hati aku sampai aku rasa aku manusia paling jahat . BFF tak pernah buat aku rasa, I am competing with others ! dia buat aku rasa I am the only yang dia ada. May Allah bless u .

Kenapa mesti dia. Kenapa ? ada lah tue hikmahnya kan. kehadiran someone dlm hidup kita nie, is not nothing but something Allah wanna let us know n learn from them . hmm, I create it ! hebat tak ? Allah mesti nak sampaikan something kan. yup, aku nak berubah. Berubah jadi orang yang baik, hamba yg dekat padaNya. Hmm, mungkin jugak Allah nk bukak mata aku. Tak semestinya orang yang Nampak kuat tu, sebenarnya kuat. Tak semestinya dia takda masalah. Tak semestinya heartless kan . people influence others. Fine, I admit it . mengenali dia memadamkan mind set aku yang selama ni aku  rasa I have no one for 2013 . first day menjejakkan kaki at sekolah, aku rasa dunia aku kosong. ‘ adek ‘ ? hilang mana tak tau la. Classmate ? sowang un aku tak rapat. Nak sembang un tak terkeluar sebarang kata2. Sekarang ni, Alhamdulillah. Semua okay ja. aku dengan dia ? hahaha. Okay2 nak serious la nie. Aku berserah pada Allah segala-galanya . tamau mengharap apa2 .semoga kami dirahmati, dilindungi. Kalau Allah dah tetapkan 'kita', lari gi hujung dunia un, akn being together jgk !
Saya suka hal keagamaan yg berkaitan dgn awak ! opsss. U always try to make me happy.

Awak, tak tau la saya ni masih ada awak ke tak . 3 hari sepanjang kejohanan olahraga tu berlangsung, saya rasa awak saya yang punya. Tapi 3 hari tu je la . sayang awak dah melayang mungkin kan. tak pa, saya faham. Awak mungkin dah jumpa someone much better kan. bintang at sini dah tak mampu terangi awak lagi. Hmm, ramai lagi yang baik dari saya. Saya rasa awak dah jumpa kot siapa dia. Semoga saya salah. Tapi kalau saya betol, saya harap orang tu boleh jadi apa yang awak nak selama ni . awak, takda apa saya nk cakap lagi tentang kita. Awak perlu saya, awak datang la pada saya. Ala, macam mula2 awak datang. Ingat tak ? awak, semoga selalu happy. Keep smile. Senyum awk, tawa awak masih mampu menceriakan saya. Awak junior pertama call me kak n give those such many things to me . saya jaga teddy tu elok2 okeh : )

Conan , saya tau awak sayang saya. But sorry for the ignorance . awak mesti faham kan bila saya cakap, saya tanak hal lama jadi lagi kan. awak sendiri pon pernah rasa kan bila kita teramatlah sayangkan someone tu tapi dia pergi centu je. Dulu cakap sayang tapi.. janji awak sama macam dia. Tengoklah apa yg Allah rancangkan untuk kita in future. Perancangan Allah sentiasa indah untuk hambaNya kan . awak, hentikan perbandingan awak dgn dia mahupun sesiapa yg rapat dgn saya. Saya faham kenapa wujud isu macam tu antara kita. Tapi awak kena faham jugak, saya perlu mereka utk hadapi hidup nie dan mereka semangat saya. Awak pun sama penting jugak tapi jangan minta saya buat pilihan apa2 keh . saya tak mampu . awak, awak special cara awak, mereka cara mereka. Manja awak tak pernah mengjengkelkan saya malah buat saya selalu rindu. Alaaa, kan dah kantoi ! bila awak tanya saya, siapa awak dan mereka, saya kelu sebenarnya. Tak tau nak jawap apa. Biarlah jawapannya hanya saya dan Allah yang tahu. Aci lah tue ye >.-

Fuh, penat berawak-awak nie. Meh kita guna hampa- kmy pulak na : ) kami tak tau sejauh mana keakraban kita akan bertahan lama . hampa semua always light up my world. Cantek sangat hari2 kami bila ada hampa semua . kmy ngaku, sometimes ada la rasa annoying , bebai, rasa nak marah tapi  semua tu langsung tak kasi effect apa2 un kalau nak dibandingkan dgn those smiles n laugh u ever gave me . jangan sesekali tergugat dgn kehadian sapa2 un dlm hidup kami bub kmy takkan sesekali lupakan hampa semua k . kmy takkan izinkan ‘adek2 kmy’ ni keseorangan .i am always here for u . tamau sedeh2 tau. Hampa sedeh, kmy double sedeh kot . S9 in heart okeh

Hang , nak berawak- awak jgk eh ? hehe . hyep, u are the one I believe tau. U know who n how I am used to be. 5 tahun kot. Selama tu jugak, hang tak pernah usik orang yang aku rapat n yang aku sayang . sebab tu aku rasa selamat kalau nak gitau hang sapa yg aku rapat n aku sayang. Tapi hang tau2 je la, aku ni susah nak cakap sayang. Sapa yang aku sayang un aku tak sedaq ! besalah , senget kan . thanks sebab jaga privacy aku .jangan la dok uat macam terpinggir bila aku dengan dia. Dia dgn hang tak sama la. Jantina pun terang2 berbeza. Dok buat jeles pulak ! hahaha .sorry, I’ve keep so many thing from u . aku doa, semoga hang happy dengan orang yang hang sayang. Eh tapi kalau dengan dia, aku tak redha tau. Hehe . semoga Berjaya dunia dan akhirat. Selagi aku berdaya, selagi tu aku jaga persahabatan kita. Selagi tu jgk aku akan selalu ada dengan hang na .

Kawan2 yg len, kita renggang bukan sebab kita ni ada masalah tapi sebab masa tak mengizinkan. Besalah .orang nak amek spm . takpa, aku paham aih . good luck tau . ermm, hang . err, aku rasa aku cukup jaga ‘privacy’ hang kan. so do respect me as I did to u okeh . tolonglah. Dlm persahabtan, we need give n take . hang sendiri tau kan, aku suka makan jelly ! jelly tu sedap tau. Nak habaq la, satgi aku bagi. Tak payah dok curi2 . paham baguih, tak paham padan muka ! bluek :P

No comments:

Post a Comment