Blogger Backgrounds

Wednesday, 28 December 2011

gEt neW mR.d

hyep...hajat taun ni t'tunai..hahaha.i've picked up my new dear Mr D at Jusco Bndar Perda this sunny evening.sunny evening?btoi ka ayt aq...adooiii ni mslh nih.English tongkang pecah.papapon i'll try to be good in English as it's so important.x pndai speaking or writing in English,sia2 mu blajo smpe mnra gading beb!My new Mr D is so cute like baby bear.hahaha.jenuh gak nk sorok dari mak.perhh..klu mak tau,7 hari,7 mlm dy bising.itulah my mom but i love her so much.i am sorry mom.i need someone with me to carry on my life.org slalu tya,asal ko ske tulis diari huh sdgkn it make u in trouble.nk tulis sgala aktiviti or event on that day lagi.apa nihh..wat ssh diri jerr..haaa..ni la yg slalu aq dgr.heii..evryone have their own way to survive la.i need diary to tell it what i feel.no one could understand me.so..just let Allah knows.and i need that diary to write everything that i feel which i can't tell no one.buat apa nk crita klu xda spa yg boley fhm.bgi aq x salah klu kita skadar m'cri pengalaman dlm apa jua keadaan skalipon.kngn tu x semuanya manis k.so make it as a lesson n don't u dare to repeat it.in that case,aq slalu hayati keadaan sekeliling aq.mgkin org ckp aq ni x btoi ka..hahaha..itu yg sedang kau fikir un..aq dah agk dahh.sbb tu aq ske sgt amek tau hal kwn2.it's not busybody k.i am care about them .aq dgr then i keep it tight.no one knows.kira boley smpn rhsia gak la aq nihh..klu org ada gdoh2,aq x ska dgr dri sebelah pihak jerr.x adil un.hahaha.sometimes kwn baik aq slalu gelarkan aq kaunselor..hahaha.kaunselor x b'tauliah.eh tp kan nsht aq slalu m'jdi tau.hahahaha..aihh..ni aq dah myimpang ke mana hala dah nihh..aisehman.aq ni ske jln bengkang bengkok tau!bila nk brada di jln yg lueus x tau.isyh3..ank spa la nihhh.4sure la ank mk n ayh..cucu tok n tok wan.hehehe

Thursday, 22 December 2011

HIsTOry nIhh

Alhamdulillah..b'syukur ke hadrat ilahi krn bgi aq peluang utk raih satu kemenagan pd ari nihh.aq b'syukur sgt2.i got what i wish.my mum n dad gave me their warm big hug!i 've been waiting 4 that hug a long time ago.Now i get it.igtkn time tubuh dah kaku bru dpt mrasa dipeluk.hehehe..Allah msh sygkn aq kan bub Dia kasi peluang utk aq b'nafas time amek result n dipeluk erat my mum n dad.Allah taa'la je yg tau prasaan aq time tuhh.dh lama sgt aq tggu mk n ayh peluk aq.and at last i got it. time upsr xda spa nk peluk but time pmr....huhuhu.rmai nyerr.aq eppy bila tgk mk b'gelinangan air mata bub tgk result aq.ayh yg x besa peluk aq tros dptkn aq.tok,wan n sume2 la x henti senyum puas tgk result aq.kwn2 lak x abes2 said congrates.Allahdulillah.tp aq amat2 t'hutang budi dgn semua org.ckgu2..kwn2..aq x mmpu nk bgi segunung emas sbg tnda trimas bub i could ask Allah to bless all u do..dear adek..x sia2 ampa wish gd luck 4 me every morning un3.aq nk jdi idola utk adek2 aq.ayh slalu ckp,ayh n mak mmg x mmpu nk kasi apa2 utk kmi adek bradik but ayh mrayu sgt2 smoga ank2 ayh n mak blajo kasi pndai2.dpt result biar gmpk.bior org t'beliak bijik mata tuhh.huhuhu.6ti nk keja sng.bgi ayh,kjayaan kmi adek bradek adalah hadiah utk mk n ayh.n kjayaan tu adalah harta dunia buat kmi.tp aq nk sgt buat mk n ayh tawuu..aq buat semua ni sbb diorg.aq syg sgt2 at mk n ayh.aq sggp wat apa ja utk diorg.kalau ditkdirkn salah sorang dri insan2 yg aq syg harus pergi,biar aq je yg ganti org yg harus pergi tuhh..aq x nk org2 yg aq syg tgglkan aq.biar aq je yg pergi dulu k...mak..ayh ni hadiah utk tmpoh 3 taun.kak jnji will do the bez 4 next SPM k..anything 4 the person i love..

                                          




Saturday, 17 December 2011

aDEdEHh...


this song really make me reminds of someone la..guest who?hahaha.tawu kerr.xmau tya spe?klu tya pon,mmg xkn diberitahu.hehehe.it's about last year(2010)everything starts from the month of April 2010.i make it as the history of mine.x salah kan?so,dn't u(anyone larh)dare to bring it up to this year,2012, or in future k.i am trying all my bez  to 4get it.i keep properly in my life's diary n i promise myself not to touch or open it.seriously,it's really hard 4 me to do it so  but i have to do  4 the sake of Allah.looks the lyric

   kupendamkn perasaan ini
ku rhsiakn rsa hati ini
melindungkan kasih yg b'putik
tersembunyi di dasar hati

  kupohonkan petunjuk Ilahi
hadirkanlah insan yg sejati
menemani kesepian ini
m'damaikan sekeping hati

oh,Tuhanku
berikanlah ketenangan abadi utkku menghadapi
resahnya hati ini mendambakn kasih insan yg ku syg

di hati ini
hya Tuhan yg tahu
di hati ini
aq rindu pdmu
tulus sanubari menantikan hadirmu
hanyalah kau jejaka pujaanku

kerana batasan adat dan syariat
menguji kekuatan  keteguhan iman
insan yg berkasih


(perhh..klu aq nyanyi msti guruh sambar-mnyambar pyerr.hehehe)
dah3.x jadi lak nk crita yg lebih2.touching gila beb.korng mn rsa.aq ja.heii kwn(both of u la.klu gtau nm,6ti famous lak.)korang dua org smpn je crita ni tau.anggap je ni sebuah kisah dongeng or hikayat dlm idup kwn korang yg kuat berangan ni tau.lgpon korang tawu kan,i won't get it.i am not good enough la.someone but not me deserve it! 'perempuan yg baik adalah utk llaki yg baik' but i am not.i hope one day,i could meet a person like u or much better.eh ada kerr?huhuhu.insyaAllah.Allah Maha Kaya la.Dia kan p'cpta kita n kita kna tau yg Dia udah pon tntukan sgalanya utk kita.semuanya yg t'baek.so xyh risau2.xyh sibuk2 nk cari.wat rilek sudahh.xyh amek pusing pon org nk kata apa.kolot ke whatever ke.yg pntg,aq x mau tau!!yg aq tau,Allah dh ttpkn semuanya sjk azali lgi n it's the bez 4 us.




SAKIT hati vs UBAT hati

9 SEBAB HATI TIDAK TENANG DAN BAHAGIA


Antara mazmummah utama yang menghilangkan ketenangan di hati ialah:

1. Pemarah - Paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak tenang.

2 . Pendendam - tersembunyi iaitu ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.   

3. Hasad dengki  - amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.   

4. Bakhil  - sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan,pangkat dll. dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. (rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi bersama..-derma) Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui manusia.    

5. Tamak  orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut...walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak...lagipun org tamak selalu rugi..  Ingat ! yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.    

6. Tidak sabar  andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (oleh itu banyak2kanlah bersabar bila hadapi dugaan..cthnye time kerja banyak..tetap maintain vogue walau kerja bertimbun atas meja..  

7. Ego  - ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin.  

8. Riak - terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakon-lakon di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. .Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn apa yg kita ada..  

9. Cinta dunia  - tidak dapat menderita, ...dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya.. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg soleh/solehah... Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana dunia itu "panas" akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati.   



Kesimpulan:     Jadi yang meragut ketenangan dan kebahagiaan sebenarnya bukanlah secara TOTALnya  disebabkan kemiskinan, musibah, kesibukan dllnya. tetapi ialah sifat MAZMUMMAH dalam diri kita.  Makin tinggi mazmummah seseorang, makin ia tidak TENANG DAN BAHAGIA. Samada bermujahadah atau biarkan saja mazmummah itu, kedua-duanya tetap menderita tetapi andainya bermujahadah kita akan dibantu Allah dan akan tenang dan bahagia jua akhirnya. So..sama-samalah kita sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain...andai kita terleka dengan dunia buruklah padahnya.    Wallahualam"






credit to: http://www.pkkt.edu.my
                        iluvislam.com

Friday, 16 December 2011

cInCiN..

ske pakai cincin???sama la kita.tp aq x suka cincin emas tau bub nmpk mcm mkcik2 jerr.aq suka silver jerr.sng kan.tp klu nk kawen tu ,xkn la nk kasi cincin silver lak.wat malu arr.hehehe..emas putis pon ok.tp klu ikot hajat di hati.eden mau cincin platinum.mau t'nganga bakal mak mertua.hak3..sbenarnya x kisah pon.org bgi apa,trima ja la.xyh byk bunyik.kan3.b'syukur la bub ada gak org nk bagi kan.so at sini aq ada nk kongsi sikit pasal pemakaian cincin ikut sunnah junjungan besar kita,Nabi Muhammad s.a.w(oittt..dh sebut nm baginda tu,jwb le)
       


"nasihat Nabi Muhammad s.a.aw  kpd Saidina Ali setelah b'khwin dgn Siti Fatimah iaitu ank kesayangan Nabi Muhammad s.a.w b'pesan  iaitu kalau memakai cincin,pakailah pada jari

1)jari manis
2)jari kelingking(ank jari)

 dan jgnlah pakai pada jari

1)jari tengah
2)jari telunjuk

Nabi Muhammad s.a.w melarang krn memakai cincin pd jari telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yg dilaknat oleh Allah iaitu kaum yg derhaka dizaman Nabi Lut a.s
                                                                     
                                                                                                                                                         

Wednesday, 14 December 2011

spa kenai gmba nihh??



        jika dgnmu salah,ku x mahu yg benar
jika dgnmu rebah,biarlah aq tercalar
walau dilanda badai,ku sggp kerna ku mahu
kita berdua bersatu...

jika dgn mu kabur,ku x mahu yg jelas,
jika dgnmu hanyut,biarlah aq lemas
walau dilanda ribut,ku sggp kerna ku mahu
kita berdua bersatu

<hangin tgh dlm mood unknown>
              

         




Sunday, 11 December 2011

mEraJuK??

wow!!so funny.tp inilah hakikatnyerr..blagak macho tp kuat mrajuk.hehehe.apa kes??meh aq nk wat story sikit tp sikit je la.klu lebih2,parah lak.silap2 kna cincang wat kebab free jerr.cerita ni tba2 je muncul.so tgn aq pon dgn spontannyer mnari la di atas keyboard lalu t'hasillah story ntah hper2 nihh.
tersebut la kisaaaaaah(sebut mcm syair tau.bru ada feel),2 mgkuk tgkat nihh.aduuhh.nk kta ensom boley la(sedap la jgk mata memandang).yg sorang ni dikenali sbg Dragon.perhh..nm dia!mmg  tiptop doe mmt nihh.b'tubuh sasa bub kuat mkn laksa!hehehehe.xde kna mngena pon.yg sorang lak dikenali sbg Khai..nma dia ni mmg wat awek2 at di luar sana jdi gila.org msti sgkakn dia ni macho abes,so sweet,romantik n whatever la.x larat nk type at c-ni.diorg ni sama2 hadir dlm idup seorg pompuan yg x kurang lawanya yg dikenali sbg Siti.hehehehe.tp sbelom tu diorg  p'nah gak  syok sparuh nk mati at sowang pompuan ni yg jga mrupakn kwn kpd Siti.perhhh..kebetulan yg sukar digambarkn!tp ada tau.nk tau gak ke nma pompuan tu.dgn malasnya aq gitau,nm dia Nur.Nur ni mmg famous dgn keserbabolehan dia.dia lawa,pndai dlm akedemik,pndai menari(dia penari endang + joget klu x silap la)n dia pon ok sukan gak..kdg2 jeles gak pompuan2 lain dgn dia nihh.abes pkwe org sume kejar sama dia.hohoho..pdm muka!hehehehe..ni bru mukadimah lahh.x start gi pon.rsa mcm malaih pulak nk tulis.tgn ni dh penat menari la.hehehe...jgn marah tau.6ti x tomey.bisa kena jual tau.hahahaha

nur sememangnyer sorg gadis yg mmg mleptop arr.kat mn2 je dia msti jdi perhatian rmai.dh la lembut,ayu,cun lagi plak tuhh.mmg cair doe llaki2 yg tgk!tp syg dia ni mmg crewek sikit.eh cup3..klu dikira-kira(tolak,tambah,bahagi,darap)hmmm....byk gak la.taste dia gila gayat beb.huhuhu.tp sesuai la dgn dia yg mmg hot gitu.ala-ala hot stuff!!Khai..seorg jejaka yg boley dikatakn ensom,mmg t'gila-gilakn Nur sejak di bgku sekolah menengah lagi(sejak pertama kali melihat di hari p'daftaran la katakn)apabila mata b'tntg mata,lalu pndgn itu jtuh ke hati..huhuhuhu.tp sygnyer Khai ni perasan sorang2  je la bub Nur x rasa apa2 pon.saat mata b'tntgn satu jer yg b'main dlm kpla otak nakal si Khai ni"hmm..cun abes awek nihh.layak jdi gf aq jerr"lain plak dgn  si Nur nihhh"jerrr..mmt ni x p'nh tgk org ek?aq tau ala aq ni ala-ala diva hot gitu.tp jgn la usha tajam gitu.6ti pkwe I mrh!"smbil2 wat senyuman mengejek tp pd Khai itu senyuman yg mengatakn dia udah syok sama aq!hehehe.

Dragon merupakn  bekas bdk sekolah agama.naik je f4 tros angkat kaki.ntah ape sbbnyer .bila time dia sunyi jer,dia msti igt mau awek.bgi dia Nur adalah miliknya.tp dia bengang gak bub Nur p'nah tolak dia ats sbb dia udh montel gitu.hak3.."huh!!alasan x logik.klu x mau,ckp je x mau.xyh kutuk2 aq.ag igt ag cun sgt kerr?(dlm hati,dia mmg cun pon).pigidahh.boley jln la ag!"bntak Dragon stelah b'temu Nur di tmn rekreasi tmpat tggl mereka."jerrr..mcm ni nk jdi balak aq?panas je memanjang!blah  je larhh..petik jari sepuluh sampai.piirahh!!

                                                       .....................................................................
2 taun b'lalu.spm dh abes.so jom merdeka.b'gema dewan peperiksaan yg lebih sinonim dgn pggilan DSB.cuti je mmg lost cntact ar dgn kwn2.msg2 dgn hal sndri.nk cntact pon at fb je la.tu medium utama masa kini.dri c-tu jugak,dpt la number2 phone.dh mntak,org bgi je la.dh bgi,org amek la.ape susah!Siti..,dia ni mmg kaki online pon.nk keja,parents x bagi.al-mklumlah ank prempuan tunggal.so ngadap fb je 24 jam.dri fb ni lah dia dgn Dragon b'jmpa.cari punya cari kwn2,last t'jumpa nm Abg Dragon.tgk mutual friends,rmai je bdk klas aq.so add je la.x smpai sminit pon,friend requested td dh being accepted!wow!cepat gila mmt ni.tba2 Dragon tego at chat box n say thanks 4 adding me as ur friend!"aikkk..pndai lak mmt ni speaking.klu dulu time kolah,dia asyik kna dnda je bub x reti nk speaking dlm kelas Teacher Ida Bakhtiar..hehehe.nk sebut nm ckgu ni,kna sebut kasi full.siap nma bapak lagi tau.klu x ,free je kna fire.dh ar sekolah jauh dri balai bomba.skali t'bakar dlm tu(library)x sempat slamat beb.mati kehangusan eden!huhuhu..x sggup!dri situ jgk mulalah detik2 p'knln yg siap pakai syg2 sgala."ishhh..mmt ni asal huh?igt aq syg dia kerr.bknnyer dia dgn Nur ke.malaih aq nk amek tau.bkn balak aq pon n x t'hengen nk wat kau jdi balak aq!"rungut Siti bila Dragon sering m'gunakn kata2 syg n x kurang juga ayt2 romantis yg x jadi..."hati batu tol la minah ni.bila nk mkn umpan aq ntah!aq dh ar bowink idup tnpa awek2 ni.sorang pon x lekat.no phone dh dpt.tp green light?perhh....bpa lama mau tggu maa"..tiap2 pgi Dragon kol.bkn stakat pgi je,mlm pon tau.siap mrh2 bub Siti x ley bgi kta putus nk trima or sbaliknya.yg mmt sorng ni lak main pksa2.gila ke hper huh.Siti pon ikot jerr rntak dia.sggup je dgr dia mrh2 bub tkowt.kdg2 rsa mau cair pon ada sama ini Dragon.dtg je mood lembut dia,perhh..sgla yg lembut boley kalah!gila dasyat.ayt dia yg sma ttp b'ulg2."plizz la trima aq.aq jnji aq x mainkn kau.aq syg kau.i luv u syg!bgi aq peluang k".."aisaymann..mau lembik lutut aq cmni".dek krana t'lalu m'hrpkn jwpn,Dragon m'diamkn diri utk seketika wktu.ala ni semua bub x angkat phone,x on chatbox n x bgi jwpn utk skln yg dipinta.bkn stakat remove Siti sbg friend at fb,malah di blocknyer jgk!siap mrh n ckp "kau,kejam arr.kau dh mainka hati aq tau x!aq dh cukup t'guris dgn sikap kau"fullamak..skali dgr nk t'gelak gak.hampeh tol la.siap wat suara mcm laki mati bini jer."detik hati kecilku.sbenornyer..aq bru je dpt khabo dri kwn baik aq yg jga merupakan  kwn Dragon jgk tp dia dgn Dragon kwn at fb je la."ku sggkakn kau btol2 sygkn aq n bisa melupakan Nur dri hdp kau tp aq salah.dalam diam kau smpat lgi mgayat kwn baik aq yerr.kuang asam punye jantan!"mmg btol2 hangin dgr brita ni.gi jahanam lah kau.aq bru je t'niat nk pjuk,arhh tarik balik lah niat tu.

"Khaii..mcm bisa ku dgr je nma ni tp di mna ya.haaa,..dh igt!mmt ensom at sek aq.mat bunga lah katakn.macho beb.dia add aq asa friend kot.huhuhu"spantas kilat,butang accept ditekan.screen lptop jenama apple ditenung lama.mmt ni xmau tego aq kerr.hehehe.nk tgo dia,aq mgkn xkn dilayan.kita tggu ek.5 minit kemudian..
Khai       :aii awk!
Siti          : (alamak,dia tego aq beb.x sia2 penantian 5 minitku.lima minit je pon)  aii
KhaI       :awk tgh wat pe tuhh
Siti          : (lorhh..bengong btol bdk ni.nmpk je pndai tp lembab)sya tgh msk ni…awk nk mkn         skali?heheh
Khai       :ouh….boley gak tp sy nk awk suapkn boley.awwakk(dgn nada mnja + m’goda abes)
Siti          : (walawehhh.sengal btol mmt ni.)hehehe..nk boley tp boley blah!hak3..jgn mrh
Khai       :mn ada mrh.syg lgi ada arr.awk,sy nk no phone boley.sng sikit nk cntact.boley cyg  lebih2.hehe:-D
Siti          :jerr..k lah.ni no sy…013 5855672
Khai       : (yahoo.mloncat abes!tba2,kedebuk..adehh….)thanks awk.syg awk.muahhh
Sit           :k..bye.nk out dulu.slamat malam
Khai       :alaaa..k.slamat mlm syg.mimpi indah k.jgn lupa mmpi sy k.klu x ley tdo kol tau.ni no,o19-4721803.i <3 u

Hahaha.b’mula dri situ mulalah si Khai ni wat projek mega dia.dia x dpt NUr n sekarang ni dia nk tacle si Siti ni.”x dpt Nur,Siti pon jdilah.cun aperr.Nur tu mcm bgos jerr.tggu kau”sbenarnya sakit hati t’hdp Nur msh b’bekas di hatinya.pedihh..peritt ku rasakan(ceeewah).
                                                ………………………………………………………………………………
Hehehehe..nk tau kesinambungan crita ntah ape2 ni,sila tggu dgn penuh kesabaran.tp mgkin jgk penantian anda sia2 n mgkin jgk penantian anda b’baloi.hak3.by the way,ni x msk klimak lgi tau.bru p’kmbagn jerr.hehehe.pnjang kot.pnat mnulis.idea pon mcm x laku jerr.apa2 hal,sila komen yerr.klu suka,ckp suka.klu x suka,japgi sya delete.bila sy delete,x b’erti sy akn diam drpd mnulis story2 gila ni,but I’ll try in the next season.season???hak3.komen jgn x komen.kerjasama anda amatlah dihargai.nk komen at mana2 pon boley.x kisah tp b’lapik la sikit tau.sikit jerr.SEKIAN..TERIMA KASIH

Saturday, 10 December 2011

mr crocodile

Kebiasaannya lelaki buaya darat memiliki rupa paras yang tampan dan pandai bermain kata-kata. Cukup bermodalkan paras rupa dan ayat manis pasti ramai prempuan2 naif akan menjadi korban cinta mereka. Sungguh kasihan.tp kan,kdg2 diorg ni x ensom pon tp bujet ensom je lebih,,rsa mcm nk kasi cermin  cinderella yg boley b'ckp-ckp je at spesis2 ni tau.(ops...t'emo plak).


Lelaki buaya darat sering bertukar-tukar pasangan. Mereka tidak akan pernah puas dengan permainan mereka mempermainkan perasaan wanita. Visi mereka ' mudah mendapatkan, mudah juga membuang'. 'Amboi sedap dia je dah dapatkan cinta wanita lepas itu senang-senang dia tinggalkan!! Ingat wanita seperti sampah ke.?? Rasa nak lumat-lumat je spesis lelaki jenis ini.!!!

Warning!buat semua kaum hawa. Berhati-hatilah dari terkena jerat permainan cinta lelaki buaya darat. Laut atau sungai yang tenang jangan disangka tiada buaya. eh cup3..laut xde buaya tau.kang korg igt aq bgi ajaran sesat lak!Di bawah adalah ciri-ciri khas lelaki 'Si buaya darat + lidah bercabang'.


Lelaki buaya darat ciri khas mereka mempunyai perwatakan menarik.("mnarik la sgt")
1- Spesis jenis ini mudah terpikat dengan kecantikan seorang wanita, walaupun sudah mempunyai kekasih tapi tetap juga ingin mendapatkan cinta dari wanita lain. Jadi pada 'u all' yang cun-melecun tu baiklah berhati-hati. Wanita cantiklah sasaran utama mereka.so org2 mcm aq ni slamat sikit yer.hehehe taaapi ttp kna hati2 tau.

2. Jika mereka mempunyai kekasih pasti pada mulanya amat menyayangi kekasih mereka, tapi andai pada suatu saat mereka mula terpikat dengan wanita lain sedikit demi sedikit mereka akan menghindari diri dari kekasih mereka. Kalau terperasan akan perubahan sikap boyfriend 'u all' dah sah dia ada awek lain.huhuhu


3. Lelaki buaya darat kebiasaannya mempunyai sikap yang baik dan kelihatan 'innocent'. Sikap inilah yang mudah membuat wanita jatuh hati. Tapi awas!! sikap inilah yang akan memakan diri 'u all'. Di depan sangatlah baik, tapi di belakang mulalah berubah sikap menjadi buaya.pijak semut x mati kott....

Cinta hanya permainan bagi lelaki 'si buaya darat'.
4. Pandai menipu dan menutup kesalahan itulah lelaki si buaya darat. Wanita yang naif sering tertipu dengan sikap mereka yang bajet baik.

5. Spesis jenis ini amat pandai menabur janji manis yang akan membuat wanita merasakan seperti diatas awang-awangan dibuai mimpi dan angan-angan yang sama sekali tidak akan terjadi.korg pon jgn la jdi mgkuk ayun sgt tau!spy dulu..

6. Tidak pernah merasa puas dengan wanita. Mudah berpaling dari satu pilihan ke pilihan yang lain. 'Wah!! banyak betul pilihan.huhu..'..mntg2 la at dunia ni llaki makin kureng n prempuan makin byk,senang2 je dia nk take n throw sesuka-suki.

wahai prempuan2 skalian,kuatkan p'tahanan diri anda.beware!!
              





                                                                   

aikkk

uishh...ari ni ari  b'jiwang karat sedunia ek?asyik2 post psl cintan-cintun je tmbh2 at fb tuhh.mntg2 musim cutii..hehehehe
rmai org putus,rmai gak yg bru je tgkp lentok!jerr..ops!hehehe..jgn mrh ek.6ti kna lelong at mega sale.ckp2 jgk  tp..hok alohhh.tba2 t'engat org tu.eh cilap2...kngn lalu la.hehehe.nape ek org sygkn org yg jauh dri dia sdgkn org yg dekat sikit pyer blambak!huhuhu..let us think think together.hmmm.aq tau(idea msk nih)klu dekat2 xley rndu2 la.hak3.pndai2 je aq nihh..ntah mcm ni kot.jom usha sikit tp sikit je la.


"dekat dikenang ,jauh disyg"
(so klu dok dekat2,org igt je la tp x syg un3)hehehe


'dekat di hati jauh gi mati"
eh..cilap2.adoooi.bisa dipanah petir ni.coey ar.t'silap type!
"jauh di mata,slalu dekat di hati"
haaa..ni bru btolll.klu dekat di mata,6ti jauh di hati.so bek dok jauh2.un3.


ntah hpew2 la..aq x ley ar crita bub2 nihh.al-maklumlah xde pengalamannn.xde penaglaman?iye kerr?knapa?tarak pecaya ka?mcm bisa ku dgr ayt ini tp di mana ya?hak3..shhhh..(korong jgn lebeh2,diam sudahh)hahahaha.


weii..apa nk buat ek dgn org yg kuat prasan ni huh?nk lenyek wat cucuq kodok ok x?tp dia besar sgt!jenuh nk lenyek!seminggu pon x abes..hmmm,weii tlg arr.aduuuhai.wat syok thp teruk la mgkuk hayun ni tau.menyusahkn betol!opsss..ada yg trasa ek!spe mkn cili,dia trasa pedas!(mntap pribahasa I).sbenornyer eden nk crita lebih lgi tp cam x slamat jerr.hidup kian t'ancam ni.ala mcm endangered species tuhhh..lebey krg arr.hehehe.
cian harimau malaya ni.dia pon endangered gak la.huhuhu

                                                                                                                                
tp harimau malaya yg ni jgn dibiarkn jdi endangered tau .smoga teros gemilang!

                                                                          
                                                
                                          haaa  ni la geng2 endangered species tuhh.slamatknlah meke ye